ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سهم پایین LPG در سبد سوخت خودرو

  • کد خبر: ۳۶۲۵۲
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
سهم پایین LPG در سبد سوخت خودرو
در ایران سالانه ۱۸ میلیون تن LPG تولید می‌شود با توجه به بازار مصرف و شرایط صادرات فعلی، ۱۰ میلیون تن از این مقدار بدون استفاده در فلرها و خط لوله گاز طبیعی می سوزد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از سیاست‌های الزامی در حوزه مصرف سوخت و حمل و نقل، تنوع بخشی به سبد سوخت مصرفی در بخش حمل و نقل است. این تنوع بخشی به معنای جایگزینی سوختی با سوخت دیگر نیست، بلکه به معنای تنوع بخشی عادلانه است، تا متقاضیان با توجه به مؤلفه‌های مختلفی نظیر میزان پیمایش، قیمت، دسترسی و … به انتخاب سوخت مورد نظر خود بپردازند. به عبارتی این حق انتخاب عادلانه را برای متقاضیان قائل شویم که سوخت مورد نظر خود را انتخاب کنند. چرا که با دیکته کردن یک سیاست ناقص نمی‌توان، تقاضایی را کاهش یا کور کرد.

 

اکنون سالانه ۲۷ میلیون تن اتوگاز در دنیا به عنوان جایگزین بنزین و دیزل مصرف می‌شود و بسیاری از کشورهای با مصرف عمده مانند ترکیه، کره جنوبی، روسیه، لهستان، چین، ایتالیا و … حتی به فکر گسترش استفاده از آن نیز هستند.

 

در ایران سالانه ۱۸ میلیون تن LPG تولید می‌شود با توجه به بازار مصرف و شرایط صادرات فعلی، ۱۰ میلیون تن از این مقدار بدون استفاده در فلرها و خط لوله گاز طبیعی می سوزد.

 

به گفته کارشناسان بنابر گزارش انجمن جهانی ال.پی جی (WLPGA) و با استناد به تحقیقات انجام شده در کشورهای مختلف، سه عامل اصلی در ایمنی LPG نقش دارند. ۱- فشار مخزن ۲- محدودیت‌های انفجار و اشتعال پذیری ۳- دوگانه سوز کردن ایمن به صورت کارخانه‌ای یا در کارگاه‌های استاندارد. از این سه عامل دو عامل اول به دلیل ماهیت LPG، آن را به یک سوخت ایمن تبدیل کرده اند و عامل سوم به عنوان تأثیر انسان در استانداردسازی دوگانه سوز کردن خودرو و مشروط است.

 

بنابر این وزارت نفت می‌تواند با راه اندازی جایگاه رسمی و استاندارد برای تبدیل و سوخت‌گیری خودروهای LPG سوز، از استفاده غیر فنی و غیر اصولی جلوگیری نموده و باعث شود صاحبان این خودروها به جای سوخت‌گیری خطرناک یا سوخت‌گیری در جایگاه‌های غیر استاندارد داخل گاراژهای اطراف شهرها، به صورت محترمانه از جایگاه‌های رسمی ایجاد شده در سطح شهر سوخت‌گیری کنند.

 

از آن جایی که انتشار گازهای آلاینده حاصل از سوخت LPG بسیار کم‌تر از بنزین و دیزل است، مصرف LPG در خودروهای کلانشهرهایی همچون تهران، اصفهان، اراک و تبریز و … باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

 

بنابر آمار غیر رسمی حدود تعداد ۱.۵ میلیون خودرو LPG سوز در کشور وجود دارد که به صورت غیر استاندارد از اتوگاز استفاده کرده و از جایگاه‌های غیر مجاز و غیر رسمی در حاشیه شهرها سوخت‌گیری می‌کنند. در حالی که وزارت نفت می‌تواند LPG را به عنوان یک سوخت رسمی در سبد سوخت کشور تعریف کند و با استاندارد سازی این خودروها و عرضه LPG در جایگاه استاندارد و مجاز در مناطق معین شهرها، از خطرات ناشی از استفاده غیر فنی آن جلوگیری کند.

 

اینکه هر اقدامی نیاز به سرمایه گذاری دارد، امری بدیهی است؛ اما می‌توان همان طور که در توسعه سی. ان. جی اقدام به سیاست گذاری و سرمایه گذاری نمود، بخشی از ال پی جی تولیدی کشور را به عنوان سوخت به جایگاه‌ها آورد.

منبع:مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->